عاشقان پرسپولیس بیایید!
عاشقان پرسپولیس بیایید!
به وبلاگ من خوش آمدید
نوشته شده در تاريخ جمعه 4 شهريور 1390برچسب:, توسط محمد طاهری |
تا الان 4 هفته از بازی ها گذشته است و مربیان کماکان به دنبال شناخت ترکیب اصلی تیم خود هستند و بعضی ها هم آن را پیدا کرده اند. اما در این بین حمید استیلی همچنان به دنبال یافتن نفرات اصلیش است هنوز به ترکیب دلخواه خود نرسیده است. مطمئنا یکی از دلایل این امر حضور بازیکنان جدید در تیم می باشد. بازیکنانی که هر کدام به نوعی جایگزین بعضی دیگر شدند.

حال می خواهم مقایسه ای داشته باشم بین بازیکنان جدید و بازیکنانی که از تیم رفته اند و در آخر نتیجه بگیریم که آیا تیم به لحاظ بازیکن وضعیت بهتری نسبت به فصل گذشته دارد یا خیر.

رحمان احمدی-میثاق معمارزاده:

احمدی هم اکنون دروازه بان با تجربه ایست و با توجه به سن و سالش انتظار شماره یک بودن را دارد. که همین امر باعث جدایی او از پرسپولیس شد. در فصلی که گذشت می توان گفت عملکرد متوسطی داشت اما جانشین او یعنی معمارزاده در فولاد خوش درخشید و خودم هم به شخصه میثاق را بیشتر از او قبول دارم. به طور کلی می توان گفت پرسپولیس در خط دروازه تقویت شده است.

سپهر حیدری-محمد نصرتی:

در اینکه حیدری یکی از با متعصب ترین بازیکنان پرسپولیس در این چند فصل اخیر بوده است شکی نیست و گل دقیقه 96 او به سپاهان هم هرگز از یاد ها نخواهد رفت. اما سپهر فقط در همان سال مدافع خوبی تلقی می شد و بعد از آن افت زیادی کرد. کسی جانشین او شد که تجربه بسیار زیادی از حضور در تیم ملی گرفته تا بازی در لیگ امارات دارد. نصرتی با کوله باری از تجربه و حالا پخته تر از چهار سال پیش به پرسپولیس بازگشته است. البته نصرتی هم ضعف های کمی ندارد و بازی روی زمینش قابل بحث است. اما به هر حال می تواند جانشین خوبی برای حیدری باشد.

سکوبرت-ممدوتال:

سکوبرت در چند بازی که به میدان رفت مدافع بدی نشان نداد اما مصدومیت های پی در پی او باعث شد تا استیلی قید او را بزند و ممدوتال را جایگزین او کند. ممدوتال تا کنون تنها 30 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و مطمئنا هنوز قضاوت درباره او زود است اما اگر وضعیت او به همین منوال پیش برود می توان گفت در این مورد پرسپولیسی ها پسرفت داشته اند.

مجتبی زارعی-جواد کاظمیان:

زارعی زمانی که به پرسپولیس آمد خیلی ها نسبت به انصاریفرد مدیر عامل وقت پرسپولیس بابت این خرید انتقاد کردند. اما همان زمان او قول داد تا زارعی بهترین بازیکن پرسپولیس شود! زارعی بهترین بازیکن نشد ولی در ابتدای کار انصافا خوب کار کرد و در مقطعی به تیم ملی هم دعوت شد اما در ادامه افت کرد و در سال دوم هم خیلی دور از انتظار ظاهر شد. زارعی از پرسپولیس رفت تا کاظمیان جانشین او شود. بازیکنی که زمانی برای خود ستاره ای بود و رویای لژیونر شدن به اروپا را در سر می پروراند ولی متاسفانه همانند خیلی های دیگر با حضور طولانی مدت در لیگ امارات فوتبال خود را تباه کرد. کاظمیان به امید بازگشت به روزهای اوج به پرسپولیس برگشته است و اگر این اتفاق رخ دهد پرسپولیسی ها در این مورد خوب عمل کرده اند.

مهدی شیری-علی کریمی:

در این مورد چیز زیادی نمی نویسم چون اصلا لازم به توضیح نیست! فقط تا این حد می گویم که این خرید برگه برنده سرخ هاست.

اشپیتیم آرفی-مهرداد اولادی:

آرفی زمانی که به پرسپولیس آمد خیلی ها خط حمله پرسپولیس را تضمین شده می دانستند اما نشد که نشد! به نظر من باید به او بیشتر از این اعتماد می کردند ولی به هر حال آن مهاجم گلزن پیام را هیچ وقت ندیدیم. استیلی نام او را خط زد و اولادی را جانشین او کرد که او هم تا به این جای کار عملکرد قابل قبولی نداشته است و به نوعی می توان گفت تا این لحظه این جابجایی به کار پرسپولیس نیامده است.

جلال اکبری-؟

تیاگو فراگا-؟

سعید حلافی-؟

دفاع چپ، هافبک دفاعی و مهاجم نوک. بله این ها پست های سه بازیکن فوق هستند که تیم به جای این بازیکنان هیچ جانشینی را جذب نکرد و هم اکنون می بینید که دقیقا در همین سه پست تیم احساس ضعف می کند. امیدواریم به زودی جای این علامت های سوال نام بازیکنان جدیدی را ببینیم.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که پرسپولیس به لحاظ بازیکن نسبت به قبل تقویت شده است و اگر در سه پست نام برده شده بازیکنی موثر جذب شود واقعا از نظر بازیکن این تیم نسبت به فصل گذشته تیم بسیار بهتری است.

تا بعد...




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.